Vækst og flere medarbejdere i Actona Company

Der er markant fremgang for møbelvirksomheden Actona Company, der i seneste regnskabsår har øget omsætningen med 41 procent og skabt mange nye arbejdspladser.

Der er meget at glæde sig over i Tvis ved Holstebro, hvor møbelvirksomheden Actona Company har hovedsæde. I dag kan virksomheden nemlig offentliggøre, at omsætningen i seneste regnskabsår steg med hele 41% fra 1,23 milliarder kroner til 1,73 milliarder kroner, hvilket også betød, at virksomheden har ansat mere end 60 nye medarbejdere i Danmark i årets løb.

Det glæder administrerende direktør Torben Villadsen. ”Overordnet er jeg meget tilfreds med udviklingen. Vi har haft en stor stigning i eksporten, og med salg til over 80 lande kan vi glæde os over, at vores produkter rammer bredt i hele verden,” siger Torben Villadsen.

Stærk platform
Mens omsætningen således er steget markant, er EBIT-resultatet faldet, som forventet fra et overskud på 87,5 millioner kroner i forrige regnskabsår til 81,5 millioner kroner i seneste regnskabsår, mens resultatet før skat er faldet fra 100,6 millioner kroner til 61,6 millioner kroner. Det skyldes hovedsageligt sammenlægningen mellem Actona Company og virksomheden Interstil.

Ifølge Torben Villadsen var det derfor også helt forventet, at sammenlægningen ville påvirke resultatet negativt på kort sigt. ”I forbindelse med sammenlægningen har vi haft en række engangsomkostninger, der sammenlagt beløb sig til cirka 30 millioner kroner, og det kan selvfølgelig ses i resultatet. Til gengæld har sammenlægningen skabt en endnu stærkere platform for den fremtidige udvikling af virksomheden, og vi har oplevet en markant ordretilgang specielt mod slutningen af regnskabsåret. Derfor forventer jeg også, at Actona Company vil høste frugterne af investeringerne i indeværende regnskabsår, siger Torben Villadsen.

For yderligere information, kontakt CEO i Actona Company,
Torben Villadsen: 96 13 51 11 eller 20 66 15 40